مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 07:202023-01-30اقتصادي

مشکلی که بعد از 70 سال در کردستان برطرف شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد گفت: با اجرای پروژه رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی مشکل 70 ساله اثبات مالکیت اراضی کشاورزان هورامان و دهستان شالیار سروآباد حل شد.

- اسماعیل منوچهری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد در گفت وگو با خبرنگار فارس در سروآباد اظهار داشت: در سال جاری و طی 11 ماه گذشته در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، پروژه رفع تداخلات در 12 روستای این شهرستان اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: انجمنه، کرآباد، نیاباد، بلبر، ناو، کلجی، هورامان، سرپیر، ویسیان، رووری،کماله و احمدآباد از جمله روستاهایی هستند که پروژه رفع تداخلات ارضی در آنها انجام شده است.

منوچهری افزود: نکته بارز و حائز اهمیت این پروژه رفع تداخلات 5 روستای دهستان شالیار و هورامان است که متاسفانه با توجه به عدم اجرای مقررات اصلاحات ارضی در دهه 30 با مشکلات عدیده ای در زمینه اثبات مالکیت اراضی خود و تعارض با اراضی ملی در 70 سال گذشته مواجه بودند.

به گفته وی، آنها به دلیل نداشتن مدرک مالکیت معتبر و نسق زارعانه امکان اقامه دعوی در مراجع ذیصلاح دادگستری هم برای آنها میسر نبود که خوشبختانه با اجرای پروژه مذکور این اختلافات 70 ساله مرتفع شده و تمامی اراضی زیرکشت آنها برابر تفسیر عکس های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلی که بعد از 70 سال در کردستان برطرف شد

مشکلی که بعد از 70 سال در کردستان برطرف شد