مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 10:052023-01-30سياسي

کریدور شمال-جنوب نقش موثری در روابط ایران و عمان ایفا می کند


در حوزه روابط ایران و عمان، کریدور شمال-جنوب در شرایط کنونی تحولات منطقه ای و جهانی بسیار حائزاهمیت است و می تواند در تقویت حوزه اقتصاد دو کشور مؤثر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جریان ملاقات های دوجانبه خود با رؤسای مجالس حاضر در هفدهمین اجلاس PUIC در دیدار با خالد المعولی رییس مجلس عمان ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه ایران و عمان در حوزه سیاسی و اقتصادی، گفت: چندین دهه است که روابط دوستانه و برادرانه ای میان عمان و ایران برقرار است که سلطان قابوس در پایه گذاری آن نقش ویژه ای داشته و امروز سلطان هیثم بن فارق همان سیاست را ادامه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه برقراری و توسعه روابط دوجانبه میان ایران و عمان و سایر کشورهای منطقه و کشورهای خارج از منطقه، جزیی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: معتقدیم نقش کشور عمان در هر 3 نوع ارتباط بسیار ویژه است.

ارتباطات در حوزه سیاسی بسیار دوستانه و عمیق است و باید تلاش کرد این روابط به حوزه اقتصادی نیز تعمیم پیدا کند.

نقش مؤثر کریدور شمال -جنوب در روابط ایران و عمان قالیباف با اشاره به اینکه امروز روابط میان تجار ایرانی و عمانی از طریق وزرا و رؤسای بانک مرکزی دو کشور در حال پیگیری و روبه پیشرفت است، یادآور شد: البته باید کمیسیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریدور شمال-جنوب نقش موثری در روابط ایران و عمان ایفا می کند

کریدور شمال-جنوب نقش موثری در روابط ایران و عمان ایفا می کند