مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 10:402023-01-30اجتماعي

توجه دیرهنگام و نمایشی یونسکو به یک معضل بزرگ در افغانستان


یونسکو تصمیم گرفته است روز جهانی آموزش امسال را به دختران و زنان افغانستان اختصاص دهد، این درصورتی است که طالبان در یکسال و نیم گذشته درهای مدارس را روی دختران افغانستان بسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تصمیم گرفته است روز جهانی آموزش امسال را به دختران و زنان افغانستان اختصاص دهد.

توجه یونسکو در حالی به دختران و زنان افغانستان جلب شده که طالبان در بیش از یک ونیم سال گذشته به دانش آموزان دختر بالاتر از کلاس ششم اجازه رفتن به مدرسه را نداده است.

با این حال شماری از فعالان حقوق زن و دانش آموزان دختر از این اقدام سازمان یونسکو استقبال می کنند، اما تاکید دارند که اختصاص روز جهانی آموزش به دختران افغانستان هیچ تأثیری در وضعیت سیاسی در خصوص محروم بودن زنان و دختران کشور از آموزش ندارد.

به گفته آنان، تغییر وضعیت کنونی بانوان افغانستان در رابطه با آموزش، تحصیل و کار، نیازمند نام گذاری ها، القاب گذاری ها و گماشتن جایزه ها نیست، دختران و زنان کشور از سازمان یونسکو می خواهند که از سیاسی شدن معارف افغانستان جلوگیری کند.

در همین حال، برخی از دختران دانش آموز می گویند که جامعه جهانی سازمان ها باید طالبان را وادار بسازند تا زنان را از حقوق اساسی شان محروم نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه دیرهنگام و نمایشی یونسکو به یک معضل بزرگ در افغانستان

توجه دیرهنگام و نمایشی یونسکو به یک معضل بزرگ در افغانستان