مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 10:502023-01-30اقتصادي

سبقت صادرات نانو مواد از تجهیزات نانویی


نانو پوشش ، نانو مواد و نانو کامپوزیت سه حوزه با بیشترین تعداد شرکت های فناور و حجم بازار و صادرات بالا است، ولی در مقابل حوزه تجهیزات کمترین میزان صادرات را داشته است.

- "نانو پوشش"، "نانو مواد" و "نانو کامپوزیت" سه حوزه با بیشترین تعداد شرکت های فناور و حجم بازار و صادرات بالا است، ولی در مقابل حوزه تجهیزات کمترین میزان صادرات را داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بررسی های انجام شده روی حجم فروش، صادرات و تعداد شرکت های حوزه فناوری نانو نشان می دهد نانو پوشش بیشترین تعداد شرکت را در ایران داشته باشد و حجم صادرات محصولات مربوط به این حوزه نیز بیشتر از سایر حوزه ها است.

در رتبه دوم و سوم به ترتیب نانومواد و نانوکامپوزیت ها قرار دارند که از منظر تعداد شرکت و حجم صادرات پس از نانو پوشش ها قرار گرفته اند.

در مقابل، فناوری ها و روش هایی مانند امواج فراصوت، طیف سنجی، تصویربرداری و جداسازی که در زیرمجموعه تجهیزات هستند، سهمی از صادرات ندارند؛ ضمن آنکه تعداد شرکت های فعال این حوزه ها نیز اندک است.

در حوزه هایی مانند نانوکاتالیست و حامل های دارویی نیز با وجود حجم زیاد بازار، تعداد شرکت های کمی وارد این حوزه ها شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبقت صادرات نانو مواد از تجهیزات نانویی

سبقت صادرات نانو مواد از تجهیزات نانویی