مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 10:502023-01-30اقتصادي

معرفی 4600 مظنون به پولشویی/ ارز دیجیتال تعریف دقیق قانونی ندارد


4600 فرد حقیقی مشکوک به فعالیت ناسالم اقتصادی را شناسایی کرده ایم؛ افرادی که هیچ گونه پرونده مالیاتی ندارند و فعالیت مالی و تراکنش های مالی بالایی داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هادی خانی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: هرگونه ارتکاب جرم مالی و پولی که از طریق اعمال مجرمانه به وجود می آید و تلاش برای آوردن آن به جریان سالم اقتصاد پولشویی است و یکی از وظایف حاکمیت در قانون مبارزه با پولشویی مبارزه با این نوع اقدامات مجرمانه است.

رییس مرکز اطلاعات مال با اشاره به قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال 97 و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم گفت: وظایف دستگاه های اجرایی مختلف در این قوانین تعریف شده و مشخص است چطور یک تقسیم کار ملی و هماهنگی مناسب بین بخش های مختلف حاکمیتی با مشارکت مردم و اشخاص مختلف حقیقی و حقوقی تعریف شود تا بتوان با این اعمال مجرمانه مبارزه کرد؛ این مبارزه اثر مستقیم بر شفافیت اقتصادی دارد.

وی همچنین با اشاره به ساختار شورای عالی مبارزه با پولشویی با حضور وزرای دادگستری، امور خارجه و اطلاعات و مسئولان نهادهای دخیل در مبارزه با پولشویی به ریاست وزیر اقتصاد اظهار کرد: این شورا در حوزه سیاستگذاری و راهبری هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می دهد و دستورالعمل های لازم برای کنترل اقدامات مجرمانه را به طور مستمر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 4600 مظنون به پولشویی/ ارز دیجیتال تعریف دقیق قانونی ندارد

معرفی 4600 مظنون به پولشویی/ ارز دیجیتال تعریف دقیق قانونی ندارد