مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 11:102023-01-30پزشكي

روند ابتلا به سرطان در اصفهان به مرز هشدار رسید


دبیر ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روند ابتلاء به سرطان سالهاست که در اصفهان به مرز نگران و هشدار رسیده و طی سال های متوالی اصفهان از 3 رتبه برتر سرطان در کشور بوده است.

- زهرا روانخواه در گفت وگو با خبرنگار مه اظهار داشت: در خصوص دلایل بروز سرطان در استان اصفهان به طور مشخصی شاید نتوان اظهار نظر کرد چون مطالعات استانی در این زمینه آنچنان که باید و شاید انجام نگرفته است.

وی به علل بروز سرطان ها اشاره کرد و افزود: سن، دخانیات، چاقی و اضافه وزن، بی تحرکی و عوامل محیطی نظیر کودهای شیمیایی، افزودنی های غیر مجاز خوراکی، آلودگی های صنعتی، الکل و برخی باکتری ها و ویروس ها از دلایل بروز و شیوع سرطان است.

دبیر ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیشگیری از سرطان را در زمان کنونی که هر روز شاهد افزایش مصرف دخانیات، مصرف الکلی و آلاینده های محیطی و بی تحرکی هستیم را یک امری غیر ممکن خواند و ادامه داد: لازمه پیشگیری از سرطان برنامه ریزی های دقیق و طولانی مدت در حوزه ها و حیطه های مختلف است.

وی گفت: سرطان از بیماری هایی چند فاکتوری است که عوامل مختلف نظیر سن، جنس، عوامل سبک زندگی در آن نقش دارد و هنوز در حوزه درمان کمبودهایی در سطح استان داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند ابتلا به سرطان در اصفهان به مرز هشدار رسید

روند ابتلا به سرطان در اصفهان به مرز هشدار رسید