موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 11:552023-01-30سياسي

عکس خیره کننده «تلسکوپ فضایی هابل» از «سحابی روح»


عکس جدید «تلسکوپ فضایی هابل»، تصویر زیبا و خیره کننده ای را از «سحابی روح» به نمایش می گذارد.

- عکس جدید تلسکوپ فضایی هابل ، تصویر زیبا و خیره کننده ای را از سحابی روح به نمایش می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، تلسکوپ فضایی هابل (HST) تصویری خیره کننده را از ناحیه کوچکی از سحابی Westerhout 5 به ثبت رسانده که به عنوان سحابی روح (Soul Nebula) نیز شناخته می شود و به رنگ قرمز درخشان است.

نمایندگان هابل در توضیح این تصویر نوشتند که نور قرمز ناشی از انتشار خط طیف نوری H-alpha است.

این موضوع زمانی اتفاق می افتد که الکترون های بسیار پرانرژی درون اتم های هیدروژن، انرژی خود را از دست می دهند و باعث انتشار این نور قرمز متمایز می شوند.

همچنین این نور قرمز، طیف گسترده ای از ویژگی های جذاب مانند یک ناحیه موسوم به گلبول گازی در حال تبخیر آزاد شناور (frEGG) را نشان می دهد.

این frEGG که به عنوان یک ناحیه تاریک و قورباغه شکل در سمت چپ بالای تصویر دیده می شود، رسما KAG2008 globule 13 و J025838.

6+604259 نام گذاری شده است.

این ناحیه و سایر نواحی موسوم به frEGG، به دسته خاصی از گلبول های گازی در حال تبخیر (EGG) تعلق دارند که در سحابی ها زمانی رخ می دهند که تابش پرانرژی ستاره های جوان و داغ، گاز اطراف را با از بین بردن الکترون ها یونیزه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکس خیره کننده «تلسکوپ فضایی هابل» از «سحابی روح»

عکس خیره کننده «تلسکوپ فضایی هابل» از «سحابی روح»