مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 13:302023-01-30اقتصادي

منبعی که محل اشتغالزایی نشد/ استخراج به قیمت نابودی منابع طبیعی و زیستی ایلام


منبع بیتومین شهرستان ایوان که قرار بود برای مردم منطقه محل اشتغالزایی و آبادانی باشد این روزها علاوه بر تخریب محیط زیست و منابع طبیعی اهالی روستا را از کار بیکار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، روستاها دارای ظرفیت اشتغال زایی بالایی در زمینه های کشاورزی، دامپروری و باغداری هستند و مردم با امید و انگیزه دوباره به مناطق ابا و اجداد خود مهاجرت معکوس دارند.

در کنار همین روستاهای خوش آب و هوا، در دل طبیعت معادنی ایجاد شده که باعث تخریب محیط زیست، تهدیدات طبیعی و انسانی شده و زندگی در آن را مختل کرده است.

روستای سیاهگل شهرستان ایوان این روزها حال خوبی نداشته و معدن بیتومینی که سال 1380 در حریم رودخانه احداث شده آرام آرام به درون روستا ورود کرده و باعث تهدید برای مردم شده است.

بر اساس ماده 50 قانون اساسی هرگونه فعالیت اقتصادی که با آلودگی محیط زیست و یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است؛ معدن بیتومین سیاهگل در دل روستا احداث شده و مطابق ضوابط زیست محیطی فعالیت معدن در مناطق مسکونی ممنوع است.

آلودگی معادن و وجود ترکیبات شیمیایی در آب و خاک منجر به نابودی زیست محیطی اکوسیستم طبیعی منطقه شده و زندگی همه انسان ها و موجودات را به مخاطره کشانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منبعی که محل اشتغالزایی نشد/ استخراج به قیمت نابودی منابع طبیعی و زیستی ایلام

منبعی که محل اشتغالزایی نشد/ استخراج به قیمت نابودی منابع طبیعی و زیستی ایلام