مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 14:552023-01-30سياسي

ساخت اولین دستگاه جراحی سرطان کاملا ایرانی در جهان


رییس پژوهشکده الکترونیک سرطان دانشگاه تهران گفت: CDP اولین دستگاه جراحی سرطان کاملا ایرانی در جهان است و تاکنون 20 دستگاه به مراکز درمانی تحویل داده شده و یا در حال تحویل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد عبدالاحد رییس پژوهشکده الکترونیک سرطان دانشگاه تهران در دیدار امروز جمعی از کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان ها با رهبر انقلاب، گفت: سیستم تشخیص حاشیه های آلوده به سرطان پستان یا همان CDP حین عمل جراحی به کمک حسگر نانوساختار الکتریکی، توانایی شناسایی حاشیه های آلوده و گره های لنفاوی درگیر را حین جراحی دارا است.

رییس پژوهشکده الکترونیک سرطان دانشگاه تهران با اشاره به اینکه CDP اولین دستگاه حوزه جراحی سرطانِ کاملا ایرانی در جهان است، گفت: از شکل گیری و اثبات ایده اولیه علمی بر مبنای سنجش الکتریکی متابولیسم سلولی تا محصول بالینی نهایی 8 سال مستمر زمان برده است.

وی ادامه داد: اهمیت CDP از آن جاست که شایع ترین سرطان در دنیا، سرطان پستان است و درصد معناداری از عودهای آن در ناحیه جراحی جراحی اولیه اتفاق می افتد.

طی 3 سال استفاده از CDP مراکز معتبر جراحی کشور بیش از 30 درصد توانایی شناسایی حاشیه های آلوده حین جراحی در این مراکز مخصوصاً در بیمارانی که قبل از جراحی شیمی درمانی شده اند، بالا رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت اولین دستگاه جراحی سرطان کاملا ایرانی در جهان

ساخت اولین دستگاه جراحی سرطان کاملا ایرانی در جهان