مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 15:202023-01-30بين الملل

سه مرد کاملاً متفاوت در یک قایق؛ آمریکا همیشه «ناتو» بود


آمریکا ژانویه1973 توافق خروج از ویتنام را امضا و شرکای خود در ویتنام جنوبی را رها کرد؛آگوست2021 تاریخ در افغانستان تکرار شد و آمریکا همچنان بدون داشتن هیچ درکی از جنگ ها، - در آن مداخله می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویتنام یکی از صحنه های جنگ سرد بود و آمریکا در بحبوحه گسترش کمونیسم در این کشور، تصمیم به مداخله گرفت.

بر اساس تئوری دومینو ، ویتنام باید در حوزه نفوذ غرب باقی می ماند و مشخصاً تمام دغدغه آمریکا هم گسترش دموکراسی در سراسر جهان بود!! سال 1965 آغاز مداخله گسترده آمریکا بود.

واشنگتن تا آن زمان، خود را به ارسال سلاح و همچنین اعزام حدود 900 مشاور و مربی نظامی محدود کرده بود.

اما بعد از حادثه جنجالی خلیج تونکین در سال 1964، مداخله آمریکا به مراتب جدی تر شد و در اوج این مداخله در سال 1969، واشنگتن بیش از 540 هزار نیروی پیاده نظام در این کشور مستقر کرده بود.

با این حال، عملیات گسترده تندر غلتان حد فاصل سال های 1965 تا 1968 که در جریان آن آمریکا 864 هزار تُن بمب بر سر ویتنام شمالی ریخت، با شکست مواجه شد.

همچنین عملیات غافلگیرکننده هجوم تِت که ویتنام شمالی آن را تدارک دید هم به شکست منجر شد اما این عملیات زیرساخت ویتنام جنوبی و البته شهرت آمریکا به عنوان یک متحد قابل اطمینان را به شدت تخریب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه مرد کاملاً متفاوت در یک قایق؛ آمریکا همیشه «ناتو» بود

سه مرد کاملاً متفاوت در یک قایق؛ آمریکا همیشه «ناتو» بود