مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 19:162023-01-30سياسي

اعلام برنامه مخالفان ترکیه برای دوران بعد از اردوغان


اپوزیسیون می گوید برنامه دارد در صورتی که به قدرت برسد مبارزه با فساد را افزایش دهد و قدرت را به نهادهای سنتی ترکیه بازگرداند تا از این طریق با یکجانبه گرایی که اردوغان و حزب او در طی این سالها در ترکیه ایجاد کرده مبارزه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، مخالفان ترکیه اعلام کردند در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی به پیروزی دست یابد، اختیارات رییس جمهوری را کاهش خواهد داد تا زمینه برای محدودیت قدرت گسترده رییس جمهور فراهم شود.

شش حزب مختلف سیاسی در ترکیه با یکدیگر متحد شده اند تا اجازه ندهند رجب طیب اردوغان بار دیگر در انتخابات به پیروزی برسد تا بتوانند به دوران حکمرانی طولانی او پایان دهند.

این احزاب همچنین توافق کردند که تا روز 13 فوریه برای انتخاب یک نامزد مشترک که در انتخابات ریاست جمهوری رقیب اردوغان باشد، رای گیری کنند.

هدف از برنامه انتخاباتی مورد انتظار اپوزیسیون، این است که بسیاری از اختیاراتی که اردوغان طی دو دهه اخیر به شیوه های مختلف کسب کرده را لغو کنند و بار دیگر سیستم پارلمانی را در این کشور پیاده کنند.

در بخشی از بیانیه مشترک این حزاب آمده است: ما دوره ریاست جمهوری را به هفت سال محدود می کنیم و با انتخاب یک نخست وزیر قدرتمند، او را در مقابل پارلمان پاسخگو خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام برنامه مخالفان ترکیه برای دوران بعد از اردوغان

اعلام برنامه مخالفان ترکیه برای دوران بعد از اردوغان