مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 19:552023-01-30اقتصادي

حفاظت از عرصه های طبیعی کشور با 14 درصد استانداردهای جهانی


فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: هم اکنون پنج هزار و 300 نیرو از عرصه های منابع طبیعی کشور حفاظت و صیانت می کنند که از این بابت 14 درصد استاندارهای جهانی را دارا هستیم که مطابق حداقل ها باید 36 هزار نفر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ رضا اکبری در حاشیه گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون پنج هزار و 300 نیرو از عرصه های منابع طبیعی کشور حفاظت و صیانت می کنند که از این بابت 14 درصد استاندارهای جهانی را دارا هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: عرصه های طبیعی 82 درصد از مساحت کشور را تشکیل می دهد و طبق حداقل استانداردهای جهانی باید 36 هزار نفر نیرو برای حفاظت و صیانت از آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کل مساحت کشور 164 میلیون هکتار است که 82 درصد از آن را عرصه های طبیعی تشکیل می دهند، بیان کرد: متناسب نبودن نیروهای حفاظت از عرصه های طبیعی با استاندارهای جهانی مشکلات و چالشهای زیادی را بوجود آورده است.

اکبری ادامه داد: بیش از 250 هزار همیار طبیعت در کشور داریم که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند و آموزشهای لازم را فرا گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از عرصه های طبیعی کشور با 14 درصد استانداردهای جهانی

حفاظت از عرصه های طبیعی کشور با 14 درصد استانداردهای جهانی