مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 08:152023-01-31اقتصادي

رشد 57 درصدی بروز سرطان در مازندران


رییس مرکز بهداشت استان مازندران از اجرای برنامه ملی مدیریت سرطان در مازندران اشاره کرد و گفت: بروز سرطان در مازندران رشد 57 درصدی دارد.

- عباس علیپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشگیری نیمی از سرطان ها با غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان به موقع معالجه می شود، اظهار کرد: هزینه مستقیم سرطان در ایران بالغ بر 3000 میلیارد تومان و هزینه های غیرمستقیم تا 10 هزار میلیارد تومان می رسد.

وی اجرای برنامه ملی مدیریت سرطان را در معالجه به هنگام و کاهش هزینه های درمان موثر دانست و افزود: شهروندان مازندرانی می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی از خدمت غربالگری سرطان بهره مند شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به پویش ملی مبارزه با سرطان از 8 تا 15 بهمن ماه سال جاری در استان، خاطرنشان کرد: ارزیابی و تشخیص زودهنگام سرطان های روده بزرگ، دهانه رحم و پستان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارد.

این مسئول، غربالگری سرطان روده بزرگ برای مردان و زنان در سنین 50 تا 69 سال را یکی از راه های به موقع تشخیص بیماری در مازندران دانست و گفت: غربالگری سرطان پستان برای زنان 30 تا 69 سال و غربالگری سرطان دهانه رحم برای زنان 30 تا 59 سال در خانه های بهداشت، پایگاه ای پزشک خانواده شهری و مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 57 درصدی بروز سرطان در مازندران

رشد 57 درصدی بروز سرطان در مازندران