مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 08:502023-01-31پزشكي

مطالعه اندام های بدن انسان روی یک تراشه


فناوری اندام روی تراشه می تواند با تقلید از رفتار اندام های بدن انسان، امکان آزمایش در شرایط واقعی را برای دانشمندان فراهم کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فست کمپانی، آوردن یک داروی جدید به بازار، میلیاردها دلار هزینه دارد و ممکن است بیش از یک دهه زمان ببرد.

این سرمایه گذاری ها که هزینه و زمان بالایی را می طلبند، هم هزینه های سرسام آور مراقبت های بهداشتی امروزی را افزایش می دهند و هم موانع مهمی برای ارائه درمان های جدید به بیماران به شمار می روند.

یکی از دلایل بزرگ ورای این موانع، مدل های آزمایشگاهی هستند که پژوهشگران در وهله اول از آنها برای تولید دارو استفاده می کنند.

آزمایش های پیش بالینی یا مطالعاتی که اثربخشی و سمیت دارو را پیش از ورود به آزمایش های بالینی انسانی آزمایش می کنند، عمدتا روی سلول های کشت شده و حیوانات انجام می شوند.

هر دو مورد به دلیل توانایی ضعیف خود در تقلید از شرایط بدن انسان، با محدودیت هایی همراه هستند.

سلول های کشت شده در یک ظرف آزمایشگاهی نمی توانند هر جنبه ای از عملکرد بافت مانند نحوه تعامل سلول ها در بدن یا پویایی اندام های زنده را تکرار کنند.

در هر حال، حیوانات انسان نیستند و حتی تفاوت های ژنتیکی کوچک بین گونه ها می توانند به تفاوت های فیزیولوژیکی اصلی تبدیل شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعه اندام های بدن انسان روی یک تراشه

مطالعه اندام های بدن انسان روی یک تراشه