مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 10:002023-01-31پزشكي

سرطان پستان و پوست شایع ترین نوع سرطان در همدان


کارشناس برنامه سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سرطان پوست در مردان و سرطان پستان در زنان بیشترین میزان ابتلا را در این استان به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دکتر شراره نیک سیر اظهار کرد: در مجموع از نظر فراوانی هم اکنون سرطان پستان شایع ترین سرطان در استان است و سرطان پوست، معده و روده بزرگ به ترتیب بیشترین میزان ابتلاء را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه میزان شیوع سرطان در استان پایین تر از میانگین کشوری بوده اما بروز آن در استان روند افزایشی دارد ادامه داد: شهرستان های همدان، ملایر و تویسرکان بیشترین آمار ابتلاء به سرطان را به خود اختصاص داده اند.

کارشناس برنامه سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: بسیاری از سرطان ها در صورت تشخیص به موقع و در مراحل ابتدایی قابل پیشگیری و درمان هستند.

نیک سیر بیان کرد: بسیاری از بیماران دیرهنگام و پس از مزمن شدن بیماری به پزشک مراجعه و اقدام به طی فرایند درمان می کنند در حالی که طبق نظر متخصصان سرطان، این بیماری در صورت تشخیص در مراحل اولیه، قابل درمان و کنترل است.

وی از انجام غربالگری سرطان در مراکز بهداشتی و پایگاه های جامع سلامت استان خبر داد و افزود: در این مراکز معاینه بالینی و شرح حال معاینه پستان برای افراد 30 تا 69


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان پستان و پوست شایع ترین نوع سرطان در همدان

سرطان پستان و پوست شایع ترین نوع سرطان در همدان