مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 10:052023-01-31پزشكي

بیش از 40 درصد مرگ های ناشی از سرطان قابل پیشگیری هستند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از 40 درصد مرگ های ناشی از سرطان با تغییر سبک زندگی و دوری از عوامل خطرساز قابل پیشگیری هستند.

- مریم کوشکی امروز یازدهم بهمن ماه با اشاره به هفته ملی مبارزه با سرطان اظهار کرد: پویش ملی مبارزه با سرطان از هشتم تا پانزدهم بهمن با هدف تلاش برای حفظ جان انسان ها از میلیون ها مرگ و میر قابل پیشگیری به واسطه بروز انواع سرطان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه شعار این پویش فاصله ها را کم کنیم نامگذاری شده و این امر فرصتی است تا با اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و غربالگری در سطوح بهداشتی بتوانیم گام موثری در راستای کنترل این بیماری برداریم، تصریح کرد: سالانه 16 میلیون مرگ زودرس ناشی از بیماری های غیرواگیر زیر 70 سال در جهان داریم که 27 درصد آن ناشی از سرطان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در سال 2019، پنج مورد از شایع ترین سرطان ها در بین مردان شامل پروستات، روده بزرگ، مثانه، ریه و معده و در بین زنان، سرطان های پستان، روده بزرگ، رحم، دهانه رحم و لوسمی هستند.

کوشکی بیان کرد: مهمترین و شایع ترین سرطان ها در ایران، سرطان پوست، پستان (در زنان)، پروستات (در مردان) و روده بزرگ در هر دو جنس هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 40 درصد مرگ های ناشی از سرطان قابل پیشگیری هستند

بیش از 40 درصد مرگ های ناشی از سرطان قابل پیشگیری هستند