مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 10:152023-01-31اقتصادي

وزیر نفت: درآمدهای نفتی در 10 ماهه گذشته 40 درصد افزایش داشته است


درآمدهای حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، خالص گاز صادراتی و فروش فرآورده های نفتی در طی 10 ماهه گذشته در مقایسه با 10 ماهه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت امروز سه شنبه( 11 بهمن) در مورد عملکرد  وزارت نفت در مورد فروش نفت و گاز و  میعانات گازی گفت: در این مدت نزدیک به 40 درصد بیشتر از سال گذشته درآمدهایمان در بخش نفت میعانات گازی خالص گاز صادراتی و فرآورده های نفتی وصول شده است.

وی افزود: در بحث نفت و میعانات گازی بیش از 70 میلیون بشکه بیشتر از ده ماهه سال 1400 فروش و وصول داشته ایم که ده میلیون بشکه بیشتر از درآمدهای سال 1400 بوده است.

با توجه به ارقام فروش نفت و میعانات گازی با برآوردهایی که انجام می دهیم بودجه سال 1401 قطعا محقق می شود.

اوجی در مورد زمان وصول درآمدها گفت: وصول درآمدها تا 4 ماه زمان می برد و به فاصله ما با کشوری که نفتمان را خریده بستگی دارد.

وزیر نفت تصریح کرد: فروش داخلی محصولات نفتی تا 133 درصد بوده است و در مورد صادرات به دلیل افزایش مصرف داخلی کشور نزدیک به 70 درصد تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: در مورد فروش دارایی و سهام باید گفت: درصدی از پالایشگاه شازند و نزدیک به 20 درصد سهام پتروشیمی خلیج فارس به فروش گذاشته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر نفت: درآمدهای نفتی در 10 ماهه گذشته 40 درصد افزایش داشته است

وزیر نفت: درآمدهای نفتی در 10 ماهه گذشته 40 درصد افزایش داشته است