مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 11:552023-01-31پزشكي

ابتکار دانشمند ایرانی برای جلوگیری از خشکی چشم با کمک یک لنز


«علی خادم حسینی»، دانشمند ایرانی، نوعی لنز تماسی جدید ابداع کرده است که قدرت خود را از پلک زدن می گیرد و از خشکی چشم جلوگیری می کند.

- علی خادم حسینی ، دانشمند ایرانی، نوعی لنز تماسی جدید ابداع کرده است که قدرت خود را از پلک زدن می گیرد و از خشکی چشم جلوگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، بسیاری از کاربران لنزهای تماسی در نهایت از یک وضعیت ناراحت کننده و گاهی اوقات حتی ناتوان کننده به نام خشکی چشم ناشی از لنز تماسی (CLIDE) رنج می برند.

شاید یک لنز تماسی جدید که هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد، بتواند با استفاده از یک طراحی نسبتا ساده از این اتفاق جلوگیری کند.

خشکی چشم ناشی از لنز تماسی معمولا زمانی اتفاق می افتد که اشک چشم فقط جلو یک لنز تماسی جریان می یابد و به قسمت پشت آن وارد نمی شود.

در نتیجه، اشک روی لنز به سادگی تبخیر می شود و هیچ گونه رطوبت یا روانکاری را برای بخشی از چشم که توسط لنز پوشانده شده است، فراهم نمی کند.

این عارضه اغلب با استفاده از قطره های چشمی موسوم به اشک مصنوعی (Artificial tears) درمان می شود.

سایر درمان های پیشنهادی شامل یک لنز تماسی با بار الکتریکی، یک ایمپلنت تحریک کننده غدد اشکی، یک روان کننده به دست آمده از مولکول های موجود در معده خوک و یک کاوشگر است که کاربران آن را برای تحریک عصب در حفره بینی، روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار دانشمند ایرانی برای جلوگیری از خشکی چشم با کمک یک لنز

ابتکار دانشمند ایرانی برای جلوگیری از خشکی چشم با کمک یک لنز