مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 12:052023-01-31بين الملل

فنلاند هم مانند سوئد همچنان امیدوار به پیوستن به ناتو است


وزیر خارجه فنلاند گفت، هلسینکی هم به برنامه عضویت در ناتو در همان زمانی که سوئد مدنظر دارد، پایبند است و امید دارد که این اقدام در ژوییه 2023 انجام شود.

- وزیر خارجه فنلاند گفت، هلسینکی هم به برنامه عضویت در ناتو در همان زمانی که سوئد مدنظر دارد، پایبند است و امید دارد که این اقدام در ژوییه 2023 انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوئد و فنلاند سال گذشته میلادی و در پی حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه 20222 درخواست عضویت در ناتو را ارائه کردند که با مخالفت ترکیه روبرو شد.

سه کشور پس از تکاپوی فراوان در نهایت در مادرید، اسپانیا توافقی امضا کردند که راه برای عضویت این هلسینکی و استکهلم در ناتو فراهم شد؛ اما ترکیه اخیرا مذاکرات را پس از آن متوقف کرد که اعتراضاتی در استکهلم شکل گرفت که شامل هتک حرمت قرآن نیز می شد.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که آنکارا با پیوستن فنلاند به ناتو موافقت است و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز روز دوشنبه اظهارات مشابهی داشت.

البته پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند گفته که کشورش در جریان روند ارائه درخواست برای عضویت در ناتو همراه با سوئد خواهد بود.

وی در یک نشست خبری در هلسینکی افزود: تمایل قوی ما پیوستن به ناتو به همراه سوئد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فنلاند هم مانند سوئد همچنان امیدوار به پیوستن به ناتو است

فنلاند هم مانند سوئد همچنان امیدوار به پیوستن به ناتو است