مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 12:102023-01-31اقتصادي

حسینی: تراز عملیاتی بودجه 1400 افزایش پیدا نکرده است


رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 گفت که در مجموع تراز عملیاتی بودجه 1400 به طور نسبی و نه به صورت مطلق افزایش پیدا نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدشمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با درآمدهای عملیاتی(با محوریت درآمدهای مالیاتی) و واگذاری دارایی های سرمایه ای در قانون بودجه سال 1401 کل کشور گفت: تحلیل رشد منابع بدون در نظر گرفتن مصارف، تصویر ناقصی می دهند؛ وزیر نفت بیان کرد که رشد مصرف داخلی 130 درصد شده که این یعنی کاهش صادرات و نتیجه آن کسری های پایدار در آینده است.

در واقع حامل ها را در داخل با قیمت ارزان می فروشیم و با قیمت گران وارد می کنیم بنابراین با کسری های واقعی در ترازها مواجه می شویم.

وی بیان کرد: در مجموع تراز عملیاتی بودجه سال 1400 به طور نسبی و نه به صورت مطلق افزایش پیدا نکرد اما همچنان کسری وجود دارد که باید حل شود.

حسینی درباره موضوع درآمدهای مالیاتی گفت: اجزای درآمدهای مالیاتی وضعیت متفاوتی دارد؛ دولت به دنبال آن است از طریق پوشش مالیاتی کار را پیش ببرد که به فال نیک می گیریم اما در برخی از بخش ها مانند مالیات بر ارزش افزوده برآورد ما این است که این عدد می تواند افزایش پیدا کند؛ مال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینی: تراز عملیاتی بودجه 1400 افزایش پیدا نکرده است

حسینی: تراز عملیاتی بودجه 1400 افزایش پیدا نکرده است