مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 12:152023-01-31فرهنگي

اندونزیایی ها شاعری که مولوی را نشناسد، شاعر نمی دانند


مامان ماهایانا شاعری و ادیب اندونزیایی گفت: میان شاعران اندونزیایی - مسلمان یا غیر مسلمان - این نکته مطرح است که اگر کسی رومی را نشناسد، شاعر «واقعی» نیست.

- مامان ماهایانا شاعری و ادیب اندونزیایی گفت: میان شاعران اندونزیایی - مسلمان یا غیر مسلمان - این نکته مطرح است که اگر کسی رومی را نشناسد، شاعر واقعی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مامان ماهایانا، شاعر، نویسنده، منتقد، عضو شورای جامعه ادبی جاکارتا، از بنیانگذاران مرکز تمدن مالایی دانشگاه اندونزی، از بنیانگذاران انجمن موسیقی شعر اندونزی، بنیانگذار انجمن داستان کوتاه اندونزی و رییس مؤسسه روز شعر (اهدا کننده جایزه کتاب سال شعر در اندونزی) در گفت وگویی به مناسبت هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از روابط ادبی ایران و اندونزی گفته است.

این گفت وگو را که با تلاش و مساعدت محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی ایران در جاکارتا انجام شده است در ادامه می خوانید: در اندونزی هر شاعری که مولوی را نشناسد، شاعر محسوبش نمی کنند ماهایانا در پاسخ به این سوال که چقدر با شعر معاصر ایران آشنایی دارد و شناخت او از ادبیات ایران بیشتر از رهگذر کتاب بوده یا رسانه، گفت: در مقایسه با شعر معاصر ایران، من فکر می کنم بیشتر شاعران اندونزیایی با شعر شاعران کلاسیک ایران آشناترند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندونزیایی ها شاعری که مولوی را نشناسد، شاعر نمی دانند

اندونزیایی ها شاعری که مولوی را نشناسد، شاعر نمی دانند