مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 09:502023-02-01اقتصادي

بهره برداری از 125 پروژه کشاورزی همزمان با دهه فجر در کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب 125 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 680 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پیمان اسکندری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال 1401 برای ما در حوزه کشاورزی سال پر فراز و نشیبی بود که در اردیبهشت ماه با حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش قیمت نهاده های دامی بودیم که بر قیمت تولید دام و طیور اثر گذاشت.

وی افزود: در وزارتخانه جهاد کشاورزی پنج قرارگاه داریم که قرارگاه امنیت غذایی اولین قرارگاه بوده و با توجه به شرایط امنیت غذایی در جهان این مهم دارای اهمیت ویژه ای است.

اسکندری خاطرنشان کرد: در راستای امنیت غذایی چند برنامه را اجرا کردیم که تعریف الگوی کشت و اجرای آن در دولت سیزدهم آغاز شده و اگر این مهم به صورت کامل انجام شود شاهد اثرات مهم آن بر امنیت غذایی کشور خواهیم بود.

وی افزود: اجرای طرح کشت قراردادی در استان که رتبه نخست کشور را در این حوزه داریم از جمله برنامه های محوری ماست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: هم اکنون 88 درصد از اراضی کردستان دیم است و در دنیا بیشتر محصولات از اراضی دیم تولید می شود که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در حال اجرای طرح افزایش عملکرد سطوح دیم در استان هستیم و نتایج این مهم را در مبح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 125 پروژه کشاورزی همزمان با دهه فجر در کردستان

بهره برداری از 125 پروژه کشاورزی همزمان با دهه فجر در کردستان