مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 11:352023-02-01پزشكي

توصیه های دامپزشـکی به مردم قزوین درباره بیماری «هاری»


کی شهرسـتان بویین زهرا گفت: اطلاع رسانی لازم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری هاری در قزوین یک ضرورت است، چراکه هاری یکی از خطرناکترین بیماری های مشترک انسان و حیوان است.

- دکتر محسن ایمـاندار در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هـاری یک بیماری مشترک و خطرناک بین انسان و حیوان است که در صورت ابتلای انسان، میزان کشندگی بالایی دارد و حیوانات گوشـتخوار اهلی و وحشـی به عنوان میزبان این ویروس عمل کرده و نقش بسـیار مهمی در انتقال آن دارند.

وی با بیان اینکه، اداره کل دامپزشـکی در راستای وظایف سازمانی خود و بر اساس دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه ای از ابتدای سال 1401 موظف به واکسینه کردن حیوانات صاحب دار است، افزود: از ابتدای سال 1401 تاکنون در شهرستان بویین زهرا، بیش از 1300 قلاده سگ صاحبدار نسبت به ویروس هاری واکسـینه شده اند.

ایماندار همچنین از هاری یک قلاده کفتار تلف شده در بویین زهرا خبر داد و بیان کرد: با اعلام اداره حفاظت محیط زیست در خصوص تلف شـدن یک قلاده کفتار در اثر سانحه راننـدگی در جاده بویین زهرا به قزوین، کارشناسان اداره دامپزشکی بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و ضمن انجام نمونه برداری، با همکاری کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نسبت به دفن بهداشتی لاشه اقدام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های دامپزشـکی به مردم قزوین درباره بیماری «هاری»

توصیه های دامپزشـکی به مردم قزوین درباره بیماری «هاری»