مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 11:552023-02-01فرهنگي

من پرویز یاحقی هستم!


پرویز یاحقی از چیره دستان ساز ویولن و از پایه ثابت های برنامه «گلها» بود؛ تاحدی که خیلی ها با نوای ساز او عاشق موسیقی ایرانی شدند.

با این همه پس از انقلاب به مدت 30 سال خانه نشین شد و هرچند به راحتی می توانست از ایران برود و اتفاقا در شرایط خوبی هم زندگی .

- پرویز یاحقی از چیره دستان ساز ویولن و از پایه ثابت های برنامه گلها بود؛ تاحدی که خیلی ها با نوای ساز او عاشق موسیقی ایرانی شدند.

با این همه پس از انقلاب به مدت 30 سال خانه نشین شد و هرچند به راحتی می توانست از ایران برود و اتفاقا در شرایط خوبی هم زندگی کند اما او عاشق ایران بود و ماند.

یاحقی در سال های انزوا یاد گرفت که چگونه با دوربین کار کند و به تنهایی با ثبت تصاویری از زندگی روزمره خود در شش نوار وی اس اچ، مستندی خلق کرد تا بعدا به همراه آثار موسیقی اش به دست آیندگان برسد که بعدا آن را به بهمن فرمان آرا سپرد.

گزارش خبرنگار ایسنا از لابه لای همین ویدئوها، نخست به تعریفی می رسد که پرویز یاحقی از خودش ارائه داد: من پرویز یاحقی هستم.

در خیابان شاه آباد تهران به دنیا آمدم.

فعالیت موسیقی خود را فکر می کنم از هفت یا هشت سالگی شروع کردم.

استاد و مشوق اولیه من مرحوم استاد حسین یاحقی بودند که ایشان دایی من بودند و ویولن را هم از همان سنین طفولیت ایشان به دست من داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

من پرویز یاحقی هستم!

من پرویز یاحقی هستم!