مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 12:352023-02-01اقتصادي

رویداد شتابدهی صادرات در کرمانشاه برگزار شد


اولین رویداد شتابدهی صادرات با رویکرد حضور در بازار عراق و سوریه، در اتاق بازرگانی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

- کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه، امروز(12 بهمن) در آیین افتتاحیه این رویداد، از ظرفیت های مهم تجاری کرمانشاه یاد کرد و اینکه کرمانشاه در دهه گذشته همواره جزو شش استان برتر صادراتی ایران بوده را گواهی بر این مدعا دانست.

وی میزان صادرات استان در سه، چهار سال اخیر را سالانه حدود سه میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات حاصل تلاش فعالان اقتصادی استان است.

عضو هیات رییسه اتاق ایران با بیان اینکه صادرات سه میلیارد دلاری کرمانشاه به طور معمول شامل سه بخش است، اظهار کرد: حدود 500 تا 600 میلیون دلار از این رقم توسط خود واحدهای استان تولید و صادر شده است.

رقمی نزدیک به یک میلیارد دلار نیز سهم فعالیت تجار و بازرگانان بوده و کالای تولیدی کرمانشاه نیست که البته طی چند وقت اخیر و به اشتباه، سیاست های ارزی فعالیت تجار را محدود کرده است.

به گفته کاشفی، مابقی صادرات استان مربوط به کالاهایی است که در استان های دیگر تولید و اظهار شده و فقط از کرمانشاه خدمات مرزی و پایانه ای می گیرد.

وی با بیان اینکه روند صادرات سه میلیارد دلاری کرمانشاه و ترکیب آن تقریبا طی چند سال گذشته ثابت بوده، یادآور شد: اگرچه در سال های 1384 به بع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویداد شتابدهی صادرات در کرمانشاه برگزار شد

رویداد شتابدهی صادرات در کرمانشاه برگزار شد