مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 13:202023-02-01بين الملل

توافق عراق و سوریه برای ورود و خروج بار و مسافر از گذرگاه مرزی القائم


استاندار الانبار عراق اعلام کرد که طبق توافق این کشور با سوریه به خودروهای باری و مسافری اجازه عبور و مرور از گذرگاه مرزی القائم داده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری نون عراق، استاندار الانبار اعلام کرد که به عراقی ها اجازه عبور به سوریه و ورود خودروهای باری از گذرگاه مرزی القائم داده می شود.

گذرگاه القائم عراق که از سمت سوریه رو به شهر البوکمال این کشور است، یکی از سه گذرگاه مرزی است که دو کشور را به یکدیگر متصل می کند و دو گذرگاه دیگر الولید، فیشخابور نام دارد.

سعاد العامری، مشاور امور گذرگاه های مرزی استان الانبار و نماینده شورای کمیته گذرگاه های مرزی استان الانبار گفت: طبق توافق میان عراق و سوریه، ورود کامیون های باری سوریه به عراق از گذرگاه مرزی القائم برای رانندگانی که روادید چند بار ورود دارند، امکان پذیر شده است.

وی افزود: خودروهای عراقی نیز اجازه ورود به سوریه را دارند و اولویت شامل کامیون های مملو از کالاهای فاسدشدنی مانند میوه ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی است.

گذرگاه مرزی القائم یا گذرگاه مرزی قائم در مرز بین سوریه و عراق قرار داشته و یکی از مسیرهای اصلی حمل و نقل زمینی در خاورمیانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق عراق و سوریه برای ورود و خروج بار و مسافر از گذرگاه مرزی القائم

توافق عراق و سوریه برای ورود و خروج بار و مسافر از گذرگاه مرزی القائم