19 هزار مشاوره تلفنی با دانش آموزان از طریق خط 1570معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در 3 ماهه گذشته حدود 19 هزار تماس از سوی دانش آموز و 5 هزار تماس از سوی والدین با خط ملی 1570 جهت مشاوره تلفنی ثبت شده است. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اصغر باقرزاده در برنامه روزنه رادیو گفت و گو درباره خط ملی نماد 1570 گفت: موضوع آسیب های اجتماعی و پیشگیری از بروز آن اهمیت بالایی در آموزش و پرورش دارد و اگر کسی دچار آسیب های اجتماعی شد توانمندسازی، درمان و جلوگیری از افزایش آن نیازمند فعالیت های مختلفی است. وی افزود: مقدمه این فعالیت ها، موضوع تشخیص است که دریابیم آیا فرد، در معرض آسیب های اجتماعی است یا دچار آن شده یا نه. معاون پرورشی و فرهنگی ادامه داد: تا پیش از راه اندازی سامانه 1570 خانواده ها، افراد و دانش آموزان با مراجعه حضوری یا به طور پراکنده با مراکز مشاره تماس می گرفتند که این مراکز شماره واحدی نداشت و شماره آن در هراستان متفاوت بود. حدود یک سال است که معاونت پرورشی و فرهنگی با راه اندازی این خط، شناسایی آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات اولیه و فوریتی را تسهیل کرده است. باقرزاده خاطرنشان کرد: افراد می توانند با شماره 1570 در سراسر کشور ارتباط بگیرند و به نزدیک ترین مرکز مشاوره در استان خود متصل شوند؛ در پشت این خط، کارشناسانی از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخگوی سوالات ابتدایی افراد هستن برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |