مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 15:402023-02-01فرهنگي

دو روی سکه اقتصاد عصر پهلوی به روایت یک مستند+فیلم


«اقتصاد پهلوی» به تهیه کنندگی و کارگردانی احمد کشاورز از چهارشنبه 12 بهمن ساعت 20 به مناسبت دهه فجر روی آنتن شبکه مستند می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، احمد کشاورز تهیه کنندگی و کارگردان مستند اقتصاد پهلوی درباره این مستند گفت: اقتصاد پهلوی روایتی از فعالیت های اقتصادی پهلوی اول و دوم است  که در 10 قسمت حدود 60 دقیقه ای در شبکه مستند تولید شده است.

وی افزود: این مجموعه سراغ یکی از پراهمیت ترین شاخص های زندگی در دوره پهلوی رفته و سعی دارد بینندگانش را با شرایط زندگی مردم، عدالت در گستردگی امکانات،  برنامه  های توسعه و عمرانی ، بحث کشاورزی، جمعیت شناختی و.

در عصر پهلوی آشنا کند.

کشاورز گفت: این مجموعه آرشیوی از لحاظ پژوهش و استفاده از منابع آرشیوی کم نظیر است، پژوهش ما شش ماه زمان برد، حدود 80 کتاب درباره این موضوع مطالعه کردیم، آرشیو امنیت ملی بریتانیا و آرشیو امنیت ملی ایالت متحده ، آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مرکز اسناد وزارت اقتصاد و دارایی هم از دیگر منابع مورد استناد  این مستند هستند.

یکی دیگر از منابع پژوهشی جدی ما پروژه تاریخ شفاهی هاروارد  شامل مصاحبههای صوتی با بازماندگان پهلوی دوم است و از کتاب خاطرات بسیاری که سکاندار اقتصادی ایران در عصر پهلوی هم استفاده کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو روی سکه اقتصاد عصر پهلوی به روایت یک مستند+فیلم

دو روی سکه اقتصاد عصر پهلوی به روایت یک مستند+فیلم