مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 19:502023-02-01سياسي

بنیاد ملی نخبگان به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت نخبگان به کشور


بازگشت سالانه 1000 نخبه به کشور هدف بنیاد ملی نخبگان است که با ایجاد اشتغال، فراهم شدن زیرساخت های معیشتی و حمایت های مالی انجام خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از بنیاد ملی نخبگان، ناصر باقری مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، در برنامه صبحانه ایرانی ، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب عمده دلیل مهاجرت نخبگان را عدم استفاده از توان تخصصی این افراد در کشور می دانند، تصریح کرد: خود نخبگان نیز به دنبال اثربخشی در جامعه بومی هستند و این موضوع را یکی از مهم ترین نیازهای خود معرفی کرده ‎اند.

بنیاد ملی نخبگان این نیاز را در بحث اشتغال مؤثر و فعال تعریف کرده و تلاش دارد با ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال تخصصی و مؤثر این افراد، از خروج نخبگان جلوگیری کند.

وی افزود: بیش از 7 هزار شرکت دانش بنیان با حضور نخبگان و مستعدان برتر در کشور فعال است که این عدد به نسبت ابتدای دهه 90 رشد چشم گیری داشته و توانسته بخش زیادی از نیاز به اشتغال نخبگان را پوشش دهد.

با این حال، در دولت سیزدهم استخدام نخبگان در دستگاه های اجرایی نیز به تصویب هیئت دولت رسید تا از این طریق، بنیاد ملی نخبگان با کمک سازمان اداری استخدامی، زمینه را برای جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیاد ملی نخبگان به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت نخبگان به کشور

بنیاد ملی نخبگان به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت نخبگان به کشور