مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 22:552023-02-01سياسي

سوئد و زوال میراث اولافپالمه / طلوع مجدد مرده ریگ وایکینگ ها


روش بعضی حکام غربی بر سلطه جویی بر دیگران، دیر یا زود مضمحل خواهد شد و هم اکنون نیز یک علت اصلی عصبانیت سردمداران غرب این است که اسلام سریع ترین رشد را در همه جوامع به خصوص غرب دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی نوشت: بی تردید باید گفت که روش بعضی از حکام غربی بر توسعه طلبی و سلطه جویی بر دیگران، دیر یا زود مضمحل خواهد شد و هم اکنون نیز یک علت اصلی عصبانیت سردمداران غرب این است که اسلام سریع ترین رشد را در همه جوامع و به خصوص در غرب دارد.

الف) اولاف پالمه: از ابتدای نفوذ آمریکا در قاره اروپا، بعد از جنگ اول و به خصوص بعد از جنگ جهانی دوم، کشور سوئد، با داشتن افراد برجسته ای چون اولاف پالمه [1]، زیر بار سلطه آمریکا نرفت، عضو ناتو نشد و به مبارزان ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی، کوبا، نیکاراگوئه و… علی رغم خواست آمریکا کمک می کرد و در پیشاپیش صف مخالفان تعرض امریکا به ویتنام در راه پیمایی ها شرکت می جُست (رحیمی، 1373، ص 36).

وی پس از یک دوره فترت، در سال 1982 نخست وزیر سوئد بود و تا سال 1986 که ترور شد، در این سمت باقی ماند.

از گذشته های دورتر، هیچ گاه زیر بار سلطه فرهنگی – سیاسی انگلیس و فرانسه نرفت و در زمان ما از آمریکا تبعیت نکرد و عضو ناتو هم نشد و در مجامع بین المللی، سیاستی مستقل و متین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد و زوال میراث اولافپالمه / طلوع مجدد مرده ریگ وایکینگ ها

سوئد و زوال میراث اولافپالمه / طلوع مجدد مرده ریگ وایکینگ ها