مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 23:302023-02-01بين الملل

سناتور آمریکایی: دادن اف-16 به ترکیه مشروط به عضویت فنلاند و سوئد در ناتو است


سناتور دموکرات آمریکایی با توصیف ترکیه به عنوان «متحدی بی وفا» خواستار اقدام کنگره آمریکا در ممانعت از فروش جنگنده های اف-16 به آنکارا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کریس ون هولن ، سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه با شبکه المانیتور به انتقاد از دولت ترکیه نسبت به چند مساله از جمله جلوگیری از نهایی شدن عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف ناتو و تهدید آنکارا به حمله به شمال سوریه پرداخت.

ون هولن  با گفتن اینکه ترکیه در گذشته یک شریک مهم برای ناتو بود، از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست چنانچه رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه جلوی عضویت سوئد در ائتلاف ناتو را بگیرد، تحریم آنکارا را در نظر بگیرند.

با وسوئد و فنلاند بعد از شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در فوریه گذشته در اوکراین، به بهانه تهدیدات امنیتی برای عضویت در ائتلاف ناتو درخواست دادند.

ترکیه به عنوان یکی از اعضای این ائتلاف که موافقتش برای نهایی کردن عضویت این دو کشور ضروری است، سد راه عضویت آنها شده است.

ترکیه دلیل مخالفتش را عدم مقابله سوئد با فعالیت گروه های کرد مخالف آنکارا در خاکش دانسته و اخیرا نیز شدیدا به اقدام چند فعال کرد در آویزان کردن یک عروسک اردوغان و اهانت یک سیاستمدار به قرآن کریم در سوئد اعتراض کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتور آمریکایی: دادن اف-16 به ترکیه مشروط به عضویت فنلاند و سوئد در ناتو است

سناتور آمریکایی: دادن اف-16 به ترکیه مشروط به عضویت فنلاند و سوئد در ناتو است