مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 23:552023-02-01سياسي

2800 پرونده در دادگستری یزد تشکیل شد


در 10 ماه امسال بیش از 2 هزار و 800 پرونده تنها توسط 140 شخص حقیقی در محاکم استان تشکیل شده که این امر نیازمند بررسی و آسیب شناسی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامعلی دهشیری در جمع قضات محاکم تجدید نظر استان یزد اظهار داشت: بررسی پرونده ها نشان می دهد 140 نفر در 10 ماهه ابتدایی سال جاری هر کدام بیش از 20 پرونده را با عناوین مختلف در محاکم استان ثبت کرده اند.

وی افزود: تشکیل این تعداد پرونده توسط افراد خاص نیازمند یک کار کارشناسی است که مشکل از نحوه دادرسی و رسیدگی به پرونده است یا این افراد، اهداف خاصی را دنبال می کنند.

دهشیری اظهار داشت: در بخش حقوقی نیز در ماه ابتدای سال جاری 736 پرونده توسط اداره کل منابع طبیعی در محاکم استان ثبت شده است که باید برای این موضوع نیز چاره اندیشی شود.

وی گفت: به جای تمرکز بر آمار باید به سمت عدالت ترمیمی حرکت کرد و در مسائل کیفری با اصلاخ ذات البین می توان زمینه کاهش ورودی پرونده ها را به محاکم فراهم کرد.

این مقام قضایی، برنامه ریزی در جهت کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را خواستار شد و بیان داشت: با توجه به افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضا، نخبگان حقوقی و قضایی جامعه به ویژه قضات محاکم تجدید نظر به عنوان نخبگان دادگستری می توانند با ارائه راهکارهای عملیاتی زمینه ساز کاهش اطاله دادرسی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2800 پرونده در دادگستری یزد تشکیل شد

2800 پرونده در دادگستری یزد تشکیل شد