مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 08:352023-02-02پزشكي

چگونگی کاهش التهاب مغز ناشی از افسردگی


مطالعه ای نشان می دهد دارویی که دوپامین را در مغز افزایش می دهد، می تواند علائم افسردگی را بهبود بخشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسکانیوز، آزمایشگاه های متعددی در سراسر جهان نشان داده اند که التهاب با تاثیر بر مسیرهای پاداش مغز باعث کاهش انگیزه می شود که یکی از علائم اصلی افسردگی است.

تحقیقات قبلی که توسط دپارتمان روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری انجام شده بودند، اثرات التهاب در مغز را با کاهش ترشح دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی شیمیایی است و انگیزه و فعالیت حرکتی را تنظیم می کند، مرتبط دانسته بود.

در این مطالعه، محققان نشان دادند که داروی لوودوپا اثرات التهاب بر اتصال عملکردی مغز در مدارهای پاداش را در افراد افسرده معکوس می کند.

در این افراد سطح پروتیین واکنشی سی (C- (reactive protein که یک نشانگر زیستی در خون است و توسط کبد در پاسخ به التهاب آزاد می شود، بالاتر بود.

سطوح التهاب را می توان به راحتی با آزمایش های خونی ساده، مانند CRP که به آسانی در کلینیک ها و بیمارستان ها در دسترس هستند، اندازه گیری کرد.

در این مطالعه 40 بیمار افسرده با طیف وسیعی از سطوح CRP از بالا تا پایین حضور داشتند که پس از دریافت دارونما یا لوودوپا، دارویی که اغلب برای اختلالاتی مانند بیماری پارکینسون تجویز می شود، طی دو ویزیت تحت اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی کاهش التهاب مغز ناشی از افسردگی

چگونگی کاهش التهاب مغز ناشی از افسردگی