مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 10:502023-02-02سياسي

سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه های دادرسی تا سقف 70درصد معاف شد


با مصوبه کمیسیون تلفیق سازمان محیط زیست از پرداخت 70 درصد هزینه های دادرسی در بودجه سال آینده معاف شد.

- رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق سازمان محیط زیست از پرداخت 70 درصد هزینه های دادرسی در بودجه سال آینده معاف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سمیه رفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات عمده سازمان محیط زیست در رسیدگی و برخورد با تخلفات زیست محیطی، نداشتن اعتبار کافی برای طرح شکایت برای تمام تخلفات زیست محیطی است افزود: بر اساس قانون، هزینه های دادرسی به تناسب جرائم زیست محیطی تعیین می شود.

لذا در مواردی که آلوده کنندگان عمدتاً از مجموعه های بزرگ صنعتی و تولیدی بوده و یا حجم آلودگی آنها زیاد باشد، رقم تخلفات بالا و متعاقب آن هزینه های دادرسی نیز بسیار زیاد می شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: همین امر موجب می شود هزینه های اقامه شکایت بسیار سنگین و بعضاً غیر قابل پرداخت شود؛ همین امر موجب شده در حال حاضر اقامه شکایت علیه بسیاری از متخلفان از قانون با وقفه مواجه شده است.

وی افزود: بر اساس بند ف تبصره 8 لایحه بودجه 1402 کل کشور، پیشنهاد شده بود که در راستای حفظ محیط زیست و حفظ انفال کشور، سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی دعاوی معاف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه های دادرسی تا سقف 70درصد معاف شد

سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه های دادرسی تا سقف 70درصد معاف شد