مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 11:162023-02-02سياسي

نیروگاه های تجدیدپذیر ایران چقدر انرژی تولید می کنند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران در دامغان اظهار کرد: امروز افتخار داریم که در خدمت مردم استان سمنان باشیم و هم اکنون که در شهرستان دامغان هستیم، یک نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر در این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: ظرفیت این نیروگاه 10 مگاوات است؛ اگر بخواهیم تولید نیروگاه خورشیدی افتتاح شده را با مصرف شهر دامغان مقایسه کنیم، بیش از مصرف خانگی دامغان می توان از این نیروگاه تولید کرد.

وزیر نیرو گفت: اگر کل مصارف برق در دامغان را محاسبه کنیم، حدود 60 تا 70 درصد کل مصارف را از این نیروگاه می توان تأمین کرد.

محرابیان افزود: ویژگی نیروگاه های تجدیدپذیر این است که مصرف آب ندارند و برخلاف نیروگاه های حرارتی که مصرف آب بالایی دارند و منابع آبی ما را از بین می برند، بسیار مفیدتر هستند.

وی تصریح کرد: این نیروگاه ها سوخت مصرف نمی کنند؛ یعنی از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند و از همه مهم تر اینکه برای محیط زیست مفید و دوستدار محیط زیست هستند.

وزیر نیرو بیان کرد: این ویژگی ها اقتضا می کند که روی توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاه های خورشیدی که ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد، سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه های تجدیدپذیر ایران چقدر انرژی تولید می کنند؟

نیروگاه های تجدیدپذیر ایران چقدر انرژی تولید می کنند؟