مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 11:202023-02-02سياسي

جوهره اعتکاف رسیدن به مقام خداخواهی است/ برگزاری مراسم اعتکاف در 105 مسجد گیلان


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان جوهره اعتکاف را جدا شدن از خودخواهی و رسیدن به مقام خداخواهی دانست و گفت: انسانی که از خودخواهی بگذرد، جامعه ساز می شود.

- ایسنا/گیلان مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان جوهره اعتکاف را جدا شدن از خودخواهی و رسیدن به مقام خداخواهی دانست و گفت: انسانی که از خودخواهی بگذرد، جامعه ساز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، عبودیت حضرت حق را شاخصه امیرالمومنین علی(ع) دانست و اظهار کرد: امام علی(ع) مترادف با حق و عدالت است و چون به معنای کامل عبد الهی بود، تمامی ویژگی ها و صفات الهی را در خودش متجلی کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف همزمان با 13 رجب و ولادت امام علی(ع)، افزود: اعتکاف در مسجد در آداب اسلامی است، اما در تمام ادیان توحیدی و ابراهیمی هم وجود دارد و اسلام تکمیل کننده آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، فلسفه وجودی اعتکاف را خلوت با خود و انس با خدا و محاسبه نفس دانست که به اصلاح جان منجر می شود و گفت: وقتی جان آحاد جامعه اصلاح شود، جامعه هم به اصلاح می رسد.

حجت الاسلام مهدوی اعتکاف را امری مستحب دانست که انسان را از ظلمت کده ماده و آرزوهای زمینی رها می کند و ادامه داد: فضای زندگی انسان را دچار غفلت می کند، اما اعتکاف فرصت خوبی است تا دل و ذهن خودمان را از زند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوهره اعتکاف رسیدن به مقام خداخواهی است/ برگزاری مراسم اعتکاف در 105 مسجد گیلان

جوهره اعتکاف رسیدن به مقام خداخواهی است/ برگزاری مراسم اعتکاف در 105 مسجد گیلان