مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 11:272023-02-02سياسي

سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه های دادرسی تا سقف 70 درصد معاف شد


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402 سازمان محیط زیست از پرداخت 70 درصد هزینه های دادرسی در بودجه سال آینده معاف شد.

- رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402 سازمان محیط زیست از پرداخت 70 درصد هزینه های دادرسی در بودجه سال آینده معاف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات عمده سازمان محیط زیست در رسیدگی و برخورد با تخلفات زیست محیطی، نداشتن اعتبار کافی برای طرح شکایت برای تمام تخلفات زیست محیطی است ، اظهار کرد: بر اساس قانون، هزینه های دادرسی به تناسب جرائم زیست محیطی تعیین می شود؛ بنابراین در مواردی که آلوده کنندگان عمدتاً از مجموعه های بزرگ صنعتی و تولیدی بوده یا حجم آلودگی آنها زیاد باشد، رقم تخلفات بالا و متعاقب آن هزینه های دادرسی نیز بسیار زیاد می شود.

وی تصریح کرد: همین امر موجب می شود هزینه های اقامه شکایت بسیار سنگین و بعضاً غیر قابل پرداخت شود؛ در حال حاضر نیز اقامه شکایت علیه بسیاری از متخلفان از قانون با وقفه مواجه شده است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بر اساس بند ف تبصره 8 لایحه بودجه 1402 کل کشور، پیشنهاد شده بود که در راستای حفظ محیط زیست و حفظ انفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه های دادرسی تا سقف 70 درصد معاف شد

سازمان محیط زیست از پرداخت هزینه های دادرسی تا سقف 70 درصد معاف شد