مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 13:302023-02-02اقتصادي

طرح توسعه جنگل و فضای سبز در خراسان جنوبی کلید خورد


نهضت جهادی تولید نهال و کاشت درخت در خراسان جنوبی کلید خورد و مقرر شد با تأمین اعتبارات و همکاری مدیران برای سال آینده سه میلیون نهال در استان تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امروز ایران و جهان با چالش های اقلیمی همچون فرسایش خاک، بیابان زایی، ریزگرد، فرونشست زمین، سیل و غیره روبرو بوده و نتیجه همه اینها کم توجهی به جنگل کاری و درخت بوده است و دنیا به این نتیجه رسیده است برای برون رفت از وضعیت موجود زیست محیطی باید به درختکاری و گسترش فضای سبز و پوشش گیاهی روی آورد که البته ما نیز در ایران از این امر مستثنی نیستیم.

راهکارهای اجرایی در زمینه کاشت و تولید یک میلیارد اصله نهال در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بررسی شد، برای آن مجری طرح تعیین و امسال زیرساخت ها مهیا شده و از سال 1402 این طرح در سراسر کشور به مدت چهار سال برای دستیابی به اهداف پیش رو اجرایی خواهد شد.

در خراسان جنوبی نیز با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی شدید هیچ راهکاری به جز اجرای طرح های فضای سبز و مراقبت و نگهداری از داشته هایمان وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایران در تولید گازهای گلخانه ای رتبه 7 اما در ترسیب کربن در رتبه 42 قرار دارد گفت: بحث افزایش فضای سبز امروز یک دغدغه جهانی است که در ایران نیز سازمان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح توسعه جنگل و فضای سبز در خراسان جنوبی کلید خورد

طرح توسعه جنگل و فضای سبز در خراسان جنوبی کلید خورد