مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 15:052023-02-02اقتصادي

مطالعه عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در 43 درصد از مساحت اردبیل


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری تاکنون در 178 هزار و 405 هکتار معادل 43 درصد از مساحت اردبیل به صورت تفصیلی و اجرایی مطالعه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود قلی زاده ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری تاکنون در سه حوضه بالهارود، سفید رود و ارس در سطح 178 هزار و 405 هکتار معادل 43 درصد از مساحت اردبیل به صورت تفصیلی و اجرایی مطالعه شده است.

وی با بیان اینکه همچنین تاکنون 855 مورد بندهای سنگی و ملاتی و گابیونی هم در استان اجرا شده است، گفت: پنج طرح آبخیزداری با اعتبار 62 میلیارد ریال در این استان آماده افتتاح و بهره برداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: این طرح ها در شهرستان های سرعین، خلخال، اصلاندوز و نیر در مساحت یک هزار و 300 هکتار با حجم پنج هزار و 628 مترمکعب اجرا شده که در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

قلی زاده خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با نگاه تحول گرایانه و نگرش توسعه گرایانه سعی می کند برنامه های مختلفی را در این حوزه اجرایی و عملیاتی کند.

وی افزود: طرح های پیشران توسعه در حوزه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از فرسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعه عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در 43 درصد از مساحت اردبیل

مطالعه عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در 43 درصد از مساحت اردبیل