مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 00:452023-02-02سياسي

قاضی زاده هاشمی: شهید متعلق به یک ملت و مذهب نیست


معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهید متعلق به یک ملیت، منطقه، نژاد، قومیت و حتی مربوط به یک مذهب نیست، شهید می تواند مسیحی باشد اما در مسیر و مکتب امام خمینی(ره) به شهادت برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی پنج شنبه شب با بیان این مطلب در یادواره شهدای انقلاب خراسان جنوبی، اظهار داشت: شهید می تواند پیرمرد یا طفل، زن یا مرد و حضرت فاطمه(س) یا حضرت علی(ع) باشد.

وی افزود: شهید متعلق به یک مذهب نیست و می تواند مولوی اهل سنت باشد اما برای دفاع از حق و حقانیت نظام اسلامی به شهادت برسد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه جذابیت این برنامه در این است که فرزندان شهدا برگزار کننده و میزبان هستند، تأکید کرد: فرزندان شهدا در این خطه نشان دادند که مؤثر هستند و ادامه دهنده راه پدرشان می باشند.

قاضی زاده باستناد آیات قرآن کریم، تصریح کرد: در مقابل مفهوم موت خداوند برای شهدا واژه احیا را بکار می برد یعنی شهدا در این عالم زنده، فعال و کنشگر هستند.

وی به تفسیر و تشریح مقام و منزلت شهدا در نزد خدا پرداخت و گفت: شهید شخصیتی است که در طول تاریخ تکرار می شود و در هر دوره ای مجاهدان فی سبیل الله آماده جانفشانی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاضی زاده هاشمی: شهید متعلق به یک ملت و مذهب نیست

قاضی زاده هاشمی: شهید متعلق به یک ملت و مذهب نیست