مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 06:302023-02-03اقتصادي

برندگان و بازندگان تغییرات جوی چه کسانی هستند؟


همزمان که تغییرات آب و هوایی جهان ما را متحول می کند تاثیرات آن به طور نابرابر احساس می شود، به طوری که برخی از حیوانات برای بقا تلاش می کنند و برخی دیگر راه هایی برای غلبه بر چالش های ناشی از آن پیدا می کنند اما چه حیواناتی می توانند از این بحران جهانی جان سالم به در ببرند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از لایوساینس، جووانی استرونا(Giovanni Strona)، بوم شناس و استادیار سابق دانشگاه هلسینکی(Helsinki) که اکنون محقق کمیسیون اروپا است، می گوید: این پدیده تحت عنوان برندگان و بازندگان تغییرات آب و هوایی توصیف می شود.

استرونا در سال 2022 مطالعه ای انجام داد که در مجله Science Advances منتشر شده است.

این مطالعه نشان داد که در یک سناریو با انتشار کربن متوسط، تقریباً 20 درصد از تنوع زیستی مهره داران سراسر جهان تا پایان قرن از دست خواهد رفت.

در بدترین سناریو نیز این تلفات تقریباً به 30 درصد می رسد.

بنابراین کدام حیوانات برنده خواهند شد و در شرایط افزایش دما، خشکسالی و از دست دادن زیستگاه چگونه زندگی خواهند کرد؟ همه چیز به هم متصل است هیچ شکی نیست که تنوع زیستی زمین در اثر تغییرات آب و هوایی و تخریب زیستگاه مورد تهدید قرار دارد.

در سال 2022، صندوق جهانی حیات وحش(WWF) گزارش سیاره زنده را منتشر کرد که کاهش 69 درصدی فراوانی نسبی گونه های تحت نظارت را از سال 1970 نشان می دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برندگان و بازندگان تغییرات جوی چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تغییرات جوی چه کسانی هستند؟