مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 11:152023-02-03سياسي

جمع اضداد؛ از امتیازات مهم شخصیت امیرالمؤمنین(ع)


محقق و مدرس سطح عالی حوزه علمیه مشهد گفت: یکی از جلوه های جمع اضداد در شخصیت حضرت علی(ع)، جمع بین عطوفت و عدالت است.

در زندگی حضرت امیرالمؤمنین(ع) آنگونه احساسات و عواطف بروز می کند که طاقت دیدن اشک یتیم را ندارد، - ایسنا/خراسان رضوی محقق و مدرس سطح عالی حوزه علمیه مشهد گفت: یکی از جلوه های جمع اضداد در شخصیت حضرت علی(ع)، جمع بین عطوفت و عدالت است.

در زندگی حضرت امیرالمؤمنین(ع) آنگونه احساسات و عواطف بروز می کند که طاقت دیدن اشک یتیم را ندارد، اما در مقابل در اجرای عدالت کمترین مماشاتی نشان نمی دهد.

حجت الاسلام محمد الهی خراسانی در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) درخصوص ویژگی های شخصیتی امیرالمؤمنین اظهار کرد: یکی از امتیازات مهم شخصیت امیرالمؤمنین(ع) که بسیاری از اندیشمندانی که درباره حضرت گفتند، یا نوشتند و بر آن تاکید کردند، جمع اضداد است، به این معنا که برخی از صفاتی که قائدتا در شخصیت افراد جمع نمی شود، در شخصیت امیرالمؤمنین(ع) به طرز عجیبی جمع شده است.

جمع بین مدارا و قاطعیت وی ادامه داد: وقتی صحبت از مدارا می شود، یعنی آسان گیری، کنار آمدن با اشکالات، کوتاهی ها، نقاط ضعف، پایین آوردن انتظارات و صبوری به خرج دادن برای همراه کردن طرف مقابل که این روحیه را معمولا کسانی دارند که خیلی اهل سخت گیری و برخوردهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع اضداد؛ از امتیازات مهم شخصیت امیرالمؤمنین(ع)

جمع اضداد؛ از امتیازات مهم شخصیت امیرالمؤمنین(ع)