مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 11:352023-02-03سياسي

از اقدام ضدفرهنگی در شیراز جلوگیری کنید


یک استاد دانشگاه با اشاره به آغاز برخی تحرکات در شیراز که احتمال تخریب بخش دیگری از بافت تاریخی این شهر را قوت بخشیده است، در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی گفت: - با این اقدام، پاک سازی تاریخی گسترده ای مانند شهر مشهد و چندین شهر دیگر روی خواهد داد بنابراین از این اقدام ضدفرهنگی جلوگیری کنید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین معماریان ـ استاد دانشگاه علم و صنعت و دکتری معماری از دانشگاه منچستر انگلستان ـ در ادامه پیگیری ها برای توقف تخریب بخش بزرگی از بافت تاریخی شیراز، در نامه ای خطاب به مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی ـ درخواست کرد از این اقدام ضرفرهنگی جلوگیری و در ازای آن برای مرمت، احیاء و استحکام بخشی بافت تاریخی شیراز تلاش شود.

در این نامه که به شورای عالی معماری و شهرسازی رونوشت شده و نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، آمده است: احتراماً همانگونه که مستحضرید شهرهای تاریخی ایران شواهدی عینی از زندگی مردمان این سرزمین در صدها سال گذشته هستند.

این شواهد ارزشمند در چند دهه اخیر دچار تخریب های گسترده شده اند و علیرغم تذکرهای بسیاری از متخصصان و اساتید دانشگاه، تخریب ها همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از اقدام ضدفرهنگی در شیراز جلوگیری کنید

از اقدام ضدفرهنگی در شیراز جلوگیری کنید