مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 12:352023-02-03بين الملل

ترکیه سفیران 9 کشور را احضار کرد


پس از آنکه برخی کشورها به صورت موقت هیات های دیپلماتیک شان در ترکیه را بنا به هشدارهای امنیتی بستند، ترکیه سفرای 9 کشور غربی از جمله آمریکا و سوئد را احضار کرد تا از تصمیمات آنها برای بستن موقت هیات های دیپلماتیکشان و مطرح کردن هشدارهای امنیتی در .

- پس از آنکه برخی کشورها به صورت موقت هیات های دیپلماتیک شان در ترکیه را بنا به "هشدارهای امنیتی" بستند، ترکیه سفرای 9 کشور غربی از جمله آمریکا و سوئد را احضار کرد تا از تصمیمات آنها برای بستن موقت هیات های دیپلماتیکشان و مطرح کردن هشدارهای امنیتی در ترکیه پس از آتش زدن قرآن در اروپا انتقاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، منابع در وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند که همچنین سفرای بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، سوییس و انگلیس احضار شدند.

طی دو هفته گذشته، چندین تندرو نسخه هایی از قرآن کریم را در سوئد، دانمارک و هلند آتش زدند که باعث شد ترکیه مذاکرات برای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را متوقف کند.

پیشتر نیز ترکیه گروهی از کشورهای غربی را که به دلیل نگرانی های امنیتی موقتا کنسولگری های خود در استانبول را تعطیل کرده اند، به راه اندازی جنگ روانی و تلاش برای از بین بردن گردشگری ترکیه متهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه سفیران 9 کشور را احضار کرد

ترکیه سفیران 9 کشور را احضار کرد