مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 15:002023-02-03حوادث

نجات جان یک کوهنورد با تلاش 3 تیم کوهستان


رییس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات گفت: تماس یک کوهنورد سعود کرده در ارتفاعات روستای لاسم در محدوده شهرستان آمل و جاده هراز در روز چهارشنبه 12 بهمن ساعت 13، - آغاز یک عملیات جست وجو و نجات 3 روزه بود که 3 تیم امدادی در آن مشارکت کردند و بالگرد هلال احمر 2 روز متوالی به پرواز در آمد تا مصدوم در نهایت ظهر امروز جمعه به بیمارستان میلاد در تهران برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حسین درخشان در تشریح جزییات این عملیات گفت: فرد آسیب دیده موفق شده بود با تلفن 112 ندای امداد تماس بگیرد و موقعیت خود را اعلام کند.

پس از آن با دستور به شعبه آمل، سه تیم تخصصی امداد در کوهستان از پایگاه های رینه، پلور و شعبه آمل به ارتفاعات لاسم اعزام شدند اما موفق به صعود نشدند چرا که جاده های روستایی منتهی به ارتفاعات در بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بود و یک دستگاه آمبولانس و دو خودروی نجات جمعیت هلال احمر در جاده ماندند که با همکاری راهداری مسیر باز شد اما زمان زیادی از عملیات را تلف کرد.

وی ادامه داد: تا ظهر پنجشنبه (13 بهمن ماه) 21 نجاتگر هلال احمر با تلاش شبانه روزی خود را به ارتفاعات رسانده بودند اما دسترسی به مصدوم میسر نبود و با درخواست اعزام بالگرد برای نجات مصدوم موافقت شد ولی متأسفانه بالگرد m171 هلال احمر پس از رسیدن بر آسمان منطقه به دلیل وضع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات جان یک کوهنورد با تلاش 3 تیم کوهستان

نجات جان یک کوهنورد با تلاش 3 تیم کوهستان