مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 20:302023-02-03بين الملل

جنجال بر سر بالون جاسوسی چین در آمریکا


وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه 2 فوریه (13 بهمن) اعلام کرد یک بالن مشکوک به جاسوسی چین را بر فراز خاک ایالات متحده رصد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، یورونیوز نوشت: به گفته مقامات پنتاگون این بالن در ارتفاعی بسیار بالاتر از ترافیک هوایی تجاری و برای جمع آوری اطلاعات از مکان های حساس آمریکایی، از جمله مونتانا یکی از سه مرکز سیلوی موشک های هسته ای و بالستیک آمریکا در پایگاه نیروی هوایی مالمستورم، در حال پرواز بوده است.

مقامات پنتاگون می گویند جت های جنگنده اف-22 این کشور آماده ساقط کردن این بالن بوده اند ولی جو بایدن پس از مشورت با لوید آستین وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش دستور شلیک به آن را به دلیل تهدید افزایش تنش با چین و همینطور خطری که سقوط لاشه آن می توانست برای شهروندان روی زمین داشته باشد صادر نکرد.

کوین مک کارتی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، در توییتی نوشت: بی اعتنایی گستاخانه چین به حاکمیت آمریکا اقدامی بی ثبات کننده است که باید به آن پرداخته شود.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت که فعالیت بالن های مشابه در چند سال گذشته دیده شده است.

وی افزود که ایالات متحده اقدامات لازم را برای مقابله با جمع آوری اطلاعات حساس انجام داده است اما اطلاعاتی که این بالن می تواند جمع آوری کند، نسبت به اطلاعاتی که چین می تواند از ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجال بر سر بالون جاسوسی چین در آمریکا

جنجال بر سر بالون جاسوسی چین در آمریکا