از روایت عاشقانه «اتاقک گلی» تا مادرانه «سرهنگ ثریا»در زمان برگزاری مهم ترین جشنواره سینمایی کشور دو فیلم مهم این جشنواره را بررسی می کنیم. - خبرگزاری فارس-گروه سینما: باگذشت چهل دوره از برپایی مهم ترین رویداد سینمایی کشور آنچه مشخص است اینکه این جشنواره فارغ از هماورد سینمایی کشور به نوعی برآیند و ریل گذاری سینمای انقلاب اسلامی در یک سال پیش رو است. از همین جهت است که این رویداد برای همه هنرمندان و علاقه مندان به خصوص مدیران فرهنگی و هنری کشور همواره مورد تأکید و توجه بوده است، اما طی سالیان گذشته این رویداد در برخی از ادوار نه تنها همسو با منویات و دکترین کشور در حوزه فرهنگ و هنر گام برنداشته که بعضاً شاهد تقابل و ضدیت آن نیز بودیم. اما از طرفی این جشنواره در برخی موارد نیز موفق و حتی پرفروغ نیز ظاهرشده است اما در دوره چهل و یکم و در روزهای نخست آنچه مشخص است اینکه امسال جشنواره بین المللی فیلم فجر همسو با نیازها و ریل گذاری کشور در حوزه فرهنگ چندان چندته و دستش خالی نیست و در کنار آثار اجتماعی و حتی دفاع مقدس در حوزه های متناسب با روز نیز حضوری فعال و حتی امیدوارکننده دارد. دو فیلم اتاقک گلی به کارگردانی محمد عسگری و سرهنگ ثریا به کارگردانی لیلی عاج آثاری هستند که در جشنواره چهل و یکم با رویکرد تبیین جنایات و خباثت های گروهک مجاهدین خلق که در این روزها نیز از هرگونه فعا برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |