مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 05:152023-02-04سياسي

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر نفت ونزوئلا


وزیر امور خارجه کشورمان با طارق العیسامی معاون اقتصادی رییس جمهور و وزیر نفت ونزوئلا دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر روز جمعه با طارق العیسامی معاون اقتصادی رییس جمهور و وزیر نفت ونزوئلا دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بر توسعه و تقویت همکاری ها با ونزوئلا، خصوصاً اجرای تفاهمات تاکید کرد و خواستار رفع موانع و چالش ها و سرعت بخشیدن به روند همکاربها شد.

دکتر امیر عبداللهیان همچنین در ادامه ضمن اشاره به سفر نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزویلا به تهران در سالجاری، این سفر را نقطه عطفی در روابط فیمابین عنوان کرد.

وزیر نفت ونزوئلا ضمن اشاره به تجربیات فراوان ایران در حوزه انرژی و فنی، برای انتقال این تجربیات به ونزوئلا و همکاری نزدیک تر در حوزه نفت ابراز تمایل کرد و همکاری در این زمینه را موجب ارتقای جایگاه دو کشور در سطح جهان عنوان کرد.

طرفین همچنین سند راهبردی امضا شده در سفر مادرو به تهران را به عنوان نقشه راه روابط ایران و ونزوئلا معرفی کردند و به سرعت بخشیدن اجرای تفاهمات گذشته و استفاده از فرصت ها تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر نفت ونزوئلا

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر نفت ونزوئلا