مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 08:152023-02-04پزشكي

درباره سرطان ریه بیشتر بدانیم


بیماری های غیرواگیر، به ویژه انواع سرطان، همواره بخشی از دغدغه بهداشت و سلامت در جوامع مختلف بوده است؛ امروزه با تشدید آلودگی های زمین و افزایش ریسک فاکتورهای فراهم کننده زمینه بیماری، - باید همه نسبت به عوامل تسهیل کننده ابتلا، علائم و عوارض بیماری و البته راه های پیشگیری، بیشتر بدانیم.

یکی از اقدامات مهم در ایجاد شناخت بیشتر نسبت به بیماری ها و کمک به افراد برای گام برداشتن در مسیر درست منتهی به سلامت، راه اندازی پویش ها و نامگذاری روزهاست؛ تا به این واسطه توجه افکار عمومی بیشتر به اهمیت توجه به سلامت، جلب شود، همگام با پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار فاصله ها را کم کنیم و با توجه به تشدید آلودگی هوا و افزایش موارد استعمال دخانیات به عنوان عوامل مهم در ابتلا به بیماری های ریوی و تنفسی، پیرامون سرطان ریه، اطلاعات بیشتری را از زبان یک متخصص، به اشتراک می گذاریم.

یک کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر در شیراز پیرامون بیماری سرطان ریه به ایسنا گفت: مشخصه این نوع از سرطان، رشد کنترل نشده سلول در بافت ریه است.

دکتر زهرا خسروی زادگان توضیح داد: به لحاظ علمی سرطان ریه در مورد تومورهایی به کار می ­رود که از اپیتلیوم مجاری تنفسی (برونش، برونشیول ها و آلوئول ها) منشا می­ گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره سرطان ریه بیشتر بدانیم

درباره سرطان ریه بیشتر بدانیم