مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 09:502023-02-04پزشكي

واحدهای سنتی اجازه عرضه شیر خام ندارند


لبنیات کم چرب بهترین انتخاب است همچنین لبنیات کم چرب غنی شده با ویتامین D حاوی پروبیوتیک یک انتخاب هوشمندانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دکتر راحله کاظمی افزود: ویتامین D برای جذب کلسیم مفید است و لبنیات غنی شده با ویتامین D به جذب کلسیم کمک به سزایی می کند.

وی در ادامه سخنانش خواستار مصرف لبنیات کارخانه ای به دلیل اطمینان از سلامت و رعایت موارد بهداشتی در تولید این محصولات شد و اظهار داشت: دامداری ها و کارخانجات صنعتی مرتبا توسط سازمان غذا و دارو و همچنین سازمان استاندارد به صورت سختگیرانه پایش می شوند و نمونه گیری انجام می شود اما متأسفانه نظارت بر روی عملکرد دامداری های سنتی و کارگاه های لبنیات سنتی به این دقت و قوت وجود ندارد.

فرآورده های لبنی کارخانه ای بهداشتی و قابل اطمینان است این کارشناس صنایع غذایی تاکید کرد: فرآیند پاستوریزاسیون و استریلیزاسیون سبب کاهش ویتامین و املاح فرآورده های لبنی نمی شود.

در کارخانه ها از آخرین فناوری برای فرآیند حرارت دهی استفاده می شود و تنها میکروب عامل بیماری از بین می رود و ویتامین ها حفظ می شوند.

وی یادآور شد: شیر در ابتدا در کارخانه فرآورده های لبنی نمونه گیری می شود و بعد در صورت تایید وارد پروسه تولید می شود، این در حالی است که لبنیات سنتی (محلی) بدون اینکه نمونه گیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واحدهای سنتی اجازه عرضه شیر خام ندارند

واحدهای سنتی اجازه عرضه شیر خام ندارند